Kesergés --- Akhela összes/3

2012.08.14. 09:45

                                                              Kesergés!

Elhagynak a négereim.
Fájlalom. Sok jót kaptam tőlük.

Egyikük tényleg a szívemhez nőtt.

Toni Umoh.
Nigériai állampolgár. Született: Ogoni. 1982-ben, útlevélszám, anyja neve, stb.
Ezek olvashatóak a vele kötött ingatlan-bérleti szerződésben. Több mint öt éve.
Bérli, bérelte (barátaival) a Szt. István körúti lakás-irodám felét. De ő több mint bérlő.

Menekült.
Valami olyasmit tett, amit ott nem tolerálnak.
Nem közbűn, hanem politikai félreértés volt.
Ha hazatoloncolják, akkor börtön, esetleg rosszabb.

Hatóságaink sokat fáradoztak azon, hogy megszabaduljanak tőle.
Időnként mutatta a bíróságtól kapott leveleit, kérte, fordítsam le neki.
Próbáltam segíteni, még egy aranyos, nálam okosabb túratársunkat is bevontam.

Szorgalmas fiú, ügyes is.
Hajnalban indul dolgozni, este érkezik.
A kalapács, a fogó, a fűrész jobban engedelmeskedik neki, mint nekem.

Időnként beszélgettünk.
A világatlasz mutatta a térképet.
A lexikon kevesebbet tud Nigériáról, mint amit ő elmondott nekem.

Koromfekete, hófehér mosollyal. Karcsú.
Annyi nője lehetett volna ahányat csak akar.
De ő kitartott egy mellett. A kisfia édesanyja.

Két-három hetente utazott az ország keleti szélére.
Meglátogatni a családját. A kisfiát. Az út oda-vissza egy vagyon.

Az ötéves kisfiút a minap láttam.
Jól nevelt, kedvelni való. Magyarul beszél, az apjával időnként alig értik egymást.
Mert Toni angolul tud, (meg egy nigériai törzsi nyelvet), a miénket botladozva beszéli.
Tolmácsoltam kettejük között. Nem volt öröm. Inkább fájdalmas ez.

Amikor tényleg nagy bajban volt, kérdeztem, hogyan segítsek?
Villant a fogsor, mosolygott. Azt mondta, Isten segíti őt, rám nincs szükség.
Majdnem megtértem. Mégis van értelme a vallásnak, hiába ellenzem oly nagyon.

És most itt hagy.
Összeköltözik a kisfia édesanyjával.

Búcsúzóul azt mondta: Te jó ember vagy.
Korábban is mondta már, de akkor nem tűnt fontosnak.

20102. augusztus 13.
GyF.

Tonit szépen elsirattam. Tényleg.
Ha tudná, hogy ilyen érzelgősen írok Róla, seggbe rúgna. Mert Ö ilyen.

A bejegyzés trackback címe:

https://turaszakik.blog.hu/api/trackback/id/tr924711430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szkubu 2012.08.14. 16:09:35

Toni roppant szimpatikus, ez különösen a zárszóból tűnik ki. Ámbár nekünk szimpatikus az a politikus is akit így jellemezhetünk:
Hivatalából kétszer elbocsátották, délig alszik, az egyetem alatt ópiumot használt és minden este egy üveg whiskyt megiszik.
Gy.

Teudász 2012.08.14. 18:52:03

Eszerint Toni ügye megoldódott?

Szkubu 2012.08.17. 15:15:40

Ferikém, szerintem Toni miatt már késő aggódnunk, gratula az új nicknevedhez és avatarodhoz. Ez a tengerész nekem ismerős...
süti beállítások módosítása