J.F.K. Vagy Bill.

Állítólag gyorsolvasók voltak.
Pár másodperc alatt végeztek egy oldallal.


A legendák szerint azonnal - meg később is - vissza tudták mondani.
Nem véletlen az, hogy a szabad világ első embereként tiszteltük Őket.

Mindketten kihúzták a gyufát.
Kisképességű ellenfeleik ráugrottak a nőügyekre.

Kennedy-t össze-vissza bántották, mert ránézett Marilyn Monroe-ra.
Persze lehet, hogy nemcsak ránézett.

Clintont hónapokig tartották a híradók és a világlapok címoldalon.
Mert a Luinsky kislány kék kosztümjén foltot ejtett. Ha igaz.

Ostoba, elhülyült világ ez.
Keveseket érdekelt, hogy békét tartottak. Nem dörögtek a fegyverek.

A pátosz erejével állítom:
Nekik köszönhetjük, hogy még forog a Föld.

Amikor John a körbekerített Nyugat-Berlinben azt mondta: Ich bin ein Berliner.
Amikor Bill egy romboló javaslatra azt mondta: Nem! Akkor lettek óriások ők.

Az a kép.
Amikor Bill még főiskolásként kezet fogott John-nal, aki már elnök volt, bejárta a világot.

Hány másodperc alatt olvastad el ezt?
Lehet, hogy én hamarabb megírtam? „Sicc”!

---

Nagyon más, de mégis ide tartozik:
Ma a feleségem lakásában egy macska a sztár. A neve Bátor.
Ugyanígy hívták azt a selymes szőrű fekete kutyát. Őrizte a házat, amit később megörököltünk.

Karácsonyeste volt, vártuk az édesapámat Úgy harminc éve. Nem jött.
De őrült dörömbölés volt a bejárati ajtón. Gyújtottam a villanyt az előszobában.
Egy másik kapcsolóval a kinti világítást.

Azt lehetett látni, hogy pár lépésről nekifut, megpróbálja betörni az ajtót.
Nyitottam, szélesre tártam. - Gyere! De az alapszabály szerint nem jöhetett a lakásba.

Nem is lépte át a küszöböt. Nyújtotta a buksiját, simogassam meg!
Megtettem. Fordult, indult a kertbe őrjáratra. Gyöngéden rácsaptam a popsijára.
Visszanézett. A kutyák nem tudnak beszélni. De a tekintetében az volt: Kösz, ez jól esett.

Nekem valami ilyesmit jelent a Karácsony.
Nem azt, hogy kivégzünk egy ártatlan csemete fenyőt. Aztán felcicomázzuk, ezzel meggyalázzuk.

GyF.
Egyedül vagyok ezzel a véleménnyel.

A bejegyzés trackback címe:

https://turaszakik.blog.hu/api/trackback/id/tr798205252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása